FAQ

Algemene informatie

1Wanneer is Blue Light United Event?
Blue Light United Event vindt plaats op 23 en 24 mei 2025.
2Waar is Blue Light United Event?
Blue Light United Event wordt georganiseerd in Apeldoorn.
3Wanneer kan ik meedoen aan Blue Light United Event?
De volgende voorwaarden en regels zijn van toepassing op deelname aan Blue Light United Event:
- Je dient op de dag van de aanvang van BLUE 18 jaar of ouder te zijn;
- Je bent executief of anderszins in dienst van de Politie, Brandweer, Koninklijke Marechaussee, Douane, BOA of Ambulancedienst. Uitsluitend medewerkers vanuit deze diensten worden toegelaten tot BLUE. Ook de vrijwillige brandweer is van harte welkom. Er kan door de organisatie gevraagd worden aan te tonen dat je daadwerkelijk werkzaam bent binnen één van de hiervoor genoemde diensten;
- Gepensioneerde medewerkers vanuit één van bovenstaande diensten zijn van harte welkom;
- Men dient in Nederland werkzaam te zijn.
4Wanneer kan ik mij inschrijven?
5Wat is het verschil tussen de WPFG en Blue Light United Event?
Blue Light United Event is de nalatenschap van de World Police & Fire Games, welke in 2022 in Rotterdam werd georganiseerd. Uit de wens om sportiviteit en ontmoetingen tussen hulpverleners te blijven stimuleren, en respect te genereren voor al die hulpverleners die dag en nacht voor ons klaar staan, is BLUE ontstaan.
6Kan ik mij aanmelden als vrijwilliger?
Heel graag zelfs! Aanmelden kan via de vrijwilligerspagina.
7Waar is de ingang van het BLUE Village?
Bekijk de ingang van het BLUE Village op Google Maps.
8Hoe kan ik het BLUE Village bereiken?
Het BLUE Village is gelegen op het sportpark Orderbos in Apeldoorn. Kom je uit de buurt? Dan raden we je aan om met de fiets te komen. Kom je met de auto? Neem afrit 19 vanaf de A1 richting Hoenderloo. Volg vervolgens de route via de Europaweg en Laan van Spitsbergen. Via de Sportlaan bereik je vervolgens het Sportpark Orderbos. Hier vind je voldoende gratis parkeergelegenheid langs de rondweg.
9Hoe kom ik in contact met de organisatie?
Stuur ons een e-mail.

Inschrijven

1Wanneer kan ik mij inschrijven?
2Wat zijn de kosten voor deelname?
Afhankelijk van het moment van inschrijven zijn de kosten voor de inschrijving per sport als volgt:

26/05/24 - 30/06/24: Early Bird - € 10,-
01/07/24 - tot sluiting inschrijving - € 25,-
3Waar moet ik bij inschrijving op letten?
- Je dient je in te schrijven bij de juiste sport en de juiste categorie;
- Bij een aantal sporten is een deelnemerslimiet ingesteld. Deelnemers worden geplaatst op basis van volgorde van inschrijving.
- Je dient je persoonlijk in te schrijven;
- Bij teamsporten, bijvoorbeeld voetbal, dient men als team ingeschreven te worden. Mocht je geen team compleet krijgen, dan kun je je melden bij de organisatie;
- Bewaar je bevestiging van je inschrijving goed;
- Indien je je inschrijft voor meerdere sporten voordat het sportschema bekend is, loop je het risico dat deze op dezelfde dag vallen. Hiervoor geldt ons restitutiebeleid.
4Moet ik aan bepaalde limieten voldoen?
Om deel te mogen nemen aan BLUE hoef je niet aan limieten te voldoen. Iedereen kan zich inschrijven. Meedoen is hier echt belangrijker dan winnen.
5Hoe worden diverse sporten/disciplines ingedeeld?
De meeste individuele sporten worden ingedeeld in leeftijdscategorieën. Deze indeling is te vinden op de sportpagina van de website. Bij gebrek aan deelnemers binnen bepaalde leeftijdscategorieën kan de organisatie voor een andere indeling kiezen.
6Kan mijn team uit verschillende diensten bestaan?
Zeker! Een team mag bestaan uit mensen die bij verschillende diensten werken. Wij moedigen dat ook aan.
7Ik krijg mijn team niet compleet. Wat nu?
Je kunt je belangstelling altijd kenbaar maken bij de organisatie. Ook wanneer je een team niet compleet weet te krijgen. Wij kunnen dan kijken of dit binnen andere diensten toevallig ook het geval is, zodat we z.g. combi-teams kunnen samenstellen.

Op Facebook is er een Blue Light United Event Matchmaker groep waar je een oproep kan plaatsen om teamgenoten te vinden.
8Worden er door de diensten faciliteiten beschikbaar gesteld?
Er bestaan geen collectieve afspraken met de verschillende diensten omtrent verlof en eventuele financiële tegemoetkomingen. De deelnemers zullen dit zelf met hun leidinggevende moeten opnemen.
9Waar kan ik mijn inschrijving zien?
Je kunt je inschrijving bekijken in jouw dashboard
10Mijn team is nog niet compleet, kan ik mij al inschrijven?
Je kan al een teamticket kopen. In jouw dashboard kun je later de tickets toewijzen aan jouw teamgenoten.
11Wat is het restitutiebeleid?
Lees hier het restitutiebeleid
 

Sporten

1Welke sporten worden georganiseerd tijdens Blue Light United Event?
Kijk op de sportpagina om te zien welke sporten georganiseerd worden.
2Waarom wordt een bepaalde sport niet georganiseerd?
De sporten die we organiseren zijn te realiseren bij de locatie waar Blue Light United Event wordt georganiseerd. We kunnen niet zo veel sporten organiseren als bij de WPFG. Hopelijk ben je ook enthousiast over onze andere sporten, zodat je mee kunt doen.
3Uit welke disciplines bestaat mijn sport?
Dit verschilt per sport. Houd de sportpagina in de gaten voor meer informatie.
4Is een bepaald niveau verplicht?
Zeker niet. Een topniveau is niet vereist. Meedoen is belangrijker dan winnen. Maar neem gerust het initiatief om bijvoorbeeld een team samen te stellen van de beste spelers uit verschillende regio's.
5Welke leeftijdscategorieën zijn er?
Dit verschilt per sport. Houd de sportpagina in de gaten voor meer informatie.
6Waar en wanneer wordt mijn sport georganiseerd?
Het definitieve sportschema is nog in ontwikkeling. Houd de sportpagina in de gaten voor de laatste informatie.